• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75552
+
-

ساخت 35هزار خانه در فارس کلید خورد

ساخت 35هزار خانه در فارس کلید خورد

برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان فارس با حضور استاندار و مقامات محلی در شهر جدید صدرا رسما آغاز شد.

 به گزارش ایسنا، استاندار فارس در حاشیه آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن گفت: با توجه به تجارب 40 سال گذشته در زمینه ساخت مسکن، امیدواریم این طرح با موفقیت اجرا شود. 
«عنایت‌الله رحیمی» با بیان این‌که در 4 دهه گذشته تجارب خوبی در زمینه تولید و واگذاری مسکن در کشور کسب شده است گفت: دولت تصمیم گرفته طی 2 سال 400 هزار واحد احداث کند و با شرایط به متقاضیان تحویل دهد. 

وی ادامه داد: از این 400 هزار واحد 200 هزار واحد در شهرهای جدید و 200 هزار واحد در بقیه شهرها با همکاری بنیاد مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و راه و شهرسازی احداث خواهد شد. استاندار فارس گفت: سهم فارس از 400 هزار واحد مسکونی پیش‌بینی‌شده در کشور حدود 35 هزار واحد خواهد بود. رحیمی با بیان این‌که واحدهای مسکونی پیش‌بینی‌شده در این طرح دوساله احداث می‌شود گفت: بعد از پیشرفت 20 درصدی در ساخت این واحدها فراخوان ثبت‌نام برای واگذاری انجام خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد که این واحدهای مسکونی ویژه افراد فاقد مسکن خواهد بود که تاکنون خانه یا زمین دریافت نکرده‌اند و گفت: فرد متقاضی باید سرپرست خانوار باشد و 5 سال سابقه سکونت در محل مورد تقاضا داشته باشد. استاندار فارس گفت: به متقاضیان بین 80 تا 110 میلیون تومان تسهیلات مسکن با سود 18 درصد تعلق می‌گیرد.

 سود این تسهیلات در نقاط کمتر‌برخوردار شهری و بافت فرسوده 9 درصد خواهد بود. رحیمی خاطرنشان کرد که یکی از ویژگی‌های این طرح آن است که متقاضی دارای زمین می‌تواند با دریافت تسهیلات، واحد مسکونی خود را بسازد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید